fbpx
Icoon check

Voor 9:00 besteld is ’s avonds geleverd

Icoon check

100% natuurlijk

Icoon check

Lokaal geproduceerd

Icoon check

100% natuurlijk

Icoon check

100% lokaal

Hardlooptips van Linda

West-Friesland Beweegt

Samen aan je beweegdoelen werken, daar kan Linda van West-Friesland Beweegt je bij helpen! Powerwalken, Bootcamp trainingen, easy runnen en RCVRY RUN. Voor van alles wat met sporten, gezondheid en bewegen te maken heeft kun je bij Linda terecht.

Zoals we allemaal wel weten is sporten gezond voor je, maar de stap om te beginnen met sporten kan wel eens lastig zijn. Daarom delen wij in deze blog de hardlooptips van Linda!

Hardlooptips van Linda

Iedereen kan het!

Heb jij dat ook wel eens dat je mensen ziet hardlopen en denkt, ‘dat kan ik niet’. Maar weet je iedereen kan hardlopen, mits je geen medische indicaties hebt. Het is echt heel lekker om in de buitenlucht te sporten! Leg jezelf vooral geen al te hoge lat op, of eigenlijk onhaalbare doelen in korte tijd.

Langzaam versnellen

Waar je bijvoorbeeld mee kunt gaan beginnen is tijdens een wandeling, (wel lekker in sportkleding) stukken sneller in tempo te gaan lopen, bijvoorbeeld tussen bomen of lantaarnpalen. Als je 2 tot 3 keer per week wandelt en je versnellingen lukken lekker, kun je voorzichtig proberen te rennen tussen de bomen/lantaarnpalen. Bijvoorbeeld 1 boom/lantaarnpaal rennen en dan 2 bomen/lantaarnpalen wandelen. Of als je met een klokje om loopt, 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen. Dat ga je langzaam uitbouwen.

Loop je nou al wat vaker hard of ben je fanatiek sporter en wel belastbaar? Daag jezelf dan op dezelfde manier uit, door korte (of langere) stukken te gaan versnellen tussen lantaarnpalen of bomen. Loop ook eens 3 tot 5 keer een heuveltje op om jezelf te prikkelen.

Vaste momenten

Vind je tijd lastig, of heb je tijd tekort om te kunnen sporten/hardlopen? Prik een vast wekelijks moment in de agenda, en houd je daar dan ook aan. Weet je dat lopers die ‘s ochtends trainen, het meest trouw zijn aan de trainingsvoornemens. Dus houd je het ook langer vol.
Spierpijn na een training mag, maar let op een dag of 2/3 dan moet het over raken.

(Heb je het sapje Bieten Power of Rooie Donker al eens geprobeerd? Dit zijn heerlijke sapjes die je bijv. na het sporten kunt drinken)

Wil je wel beginnen maar red je het niet zelf vraag een vriend of vriendin mee of heb je een grotere stok achter de deur nodig? Kijk eens in je omgeving naar loopgroepen of atletiekverenigingen. Daar starten vaak 2x per jaar starterscursussen.

Ben je benieuwd geworden naar de sportlessen die Linda geeft? Hier kun je haar website bekijken!

Comments