fbpx
Icoon check

Voor 9:00 besteld is ’s avonds geleverd

Icoon check

100% natuurlijk

Icoon check

Lokaal geproduceerd

Icoon check

100% natuurlijk

Icoon check

100% lokaal

De ‘maandagdip’

De maandagdip

Je herkent het vast wel, het weekend is voorbij en je werkweek gaat weer beginnen. Na een heerlijk, vrij en ontspannen weekend kan je best een beetje tegen de maandag opzien. Vermoeidheid, gebrek aan motivatie of gewoon een beetje chagrijnig (al herkennen wij dit met ons gezellige team natuurlijk helemaal niet).

Dit kan komen door de overgang van het vrije weekend naar de werkweek, een plotselinge verandering in routine, of het vooruitzicht van een drukke werkweek. Er zijn een aantal manieren en trucjes om hier makkelijk uit te komen, en deze delen we graag met je!

 

De ‘maandagdip’

Vroeg opstaan

Sta vroeg op en zorg ervoor dat je je tijd kunt nemen in de ochtend. Dit kan ook wanneer je heel vroeg begint met werken, bij Zuss & Sap begint onze werkdag ook om 7 uur. Begin je dag met een rustgevende activiteit, zoals meditatie, yoga of een rustige wandeling. Dit kan helpen om je geest te kalmeren en je klaar te maken voor de dag.

 

Zelf de slingers ophangen

Plan iets om naar uit te kijken op maandag, zoals een lekkere, gezonde lunch, een pauze met vrienden of je favoriete collega of een leuke activiteit na het werk. Dit kan je motiveren en je stemming verbeteren. Iets met ‘je moet zelf de slingers ophangen’!

 

Rust & regelmaat

Maak een lijstje met taken voor de dag en probeer ze één voor één af te werken. Jullie herkennen het vast wel dat het afvinken van taken een gevoel van voldoening kan geven en je productiviteit verhogen. Letterlijk kijken naar wat je al hebt gedaan en hoeveel (of hoe weinig) je nog moet doen kan heel erg helpen en motiveren. En zorg dan ook dat je lijstje niet té lang is, het moet wel haalbaar zijn om hem af te krijgen.

 

Momentjes voor jezelf

Neem regelmatig pauzes gedurende de dag om te ontspannen en je gedachten te verzetten. Pauzes is misschien een groot woord, maar neem op je werkdag wel wat kleine momentjes voor jezelf. Loop bijvoorbeeld een stukje om wanneer je een kopje koffie of thee gaat halen. Dit kan helpen om je energielevel op peil te houden en vermoeidheid te verminderen. Blijf natuurlijk wel productief, maar wees ook een beetje lief voor jezelf!

 

Zorg goed voor jezelf

Een goede, positieve mindset gaat samen met een gezond lichaam! Zorg voor voldoende slaap en een gezonde levensstijl in het algemeen, denk aan regelmatige lichaamsbeweging en gezonde voeding. Een goede nachtrust en een gezonde levensstijl kunnen je energielevel verhogen en je stemming verbeteren. Wil je hier meer over lezen? Neem dan ook eens een kijkje op deze blogpost!

 

Positieve energie

Probeer positief te blijven en je te focussen op de goede dingen in je leven, ook wanneer je even niet zo veel zin hebt in de dag, zowel op het werk als daarbuiten. Chagrijnig zijn of niet zo veel motivatie hebben kan ook voor een deel tussen je oren zitten, hoe hard dat misschien ook klinkt. Probeer je negatieve energie zelf om te zetten in positieve energie!

 

Iedereen heeft wel eens een ‘maandagdip’

Als laatst is het belangrijk om te onthouden dat iedereen wel eens last heeft van een maandagdip en dat het normaal is om af en toe een mindere dag te hebben. Soms is het gewoon even zoals het is, en de volgende dag kan het weer heel anders zijn. Door positieve gewoonten te ontwikkelen en goed voor jezelf te zorgen, kun je wel de impact van een ‘maandagdip’ verminderen.

 

Happy Monday!

Comments